totaal: 3 items

topic

Advies van een Pitcher
Admin
10-06-2009  @  23:21
Voor alle Catchers!

Josja Biessen, Pitcher van Biessonder schreef als afsluiting onder de inzendingen het volgende:

Beste Mokum, Ralph, Create dot style, Bart, Wendy, Deborah, David, Jacek, Kitty, Robert, Suzy, Nelleke, John, Georgios, Sandro, Ina, Susanne, Dind, Inge, Twinkling, Jeand?or
Omdat de Pitch vandaag afloopt en ik de winnaar binnenkort aan Logomatch mag meedelen een afrondende mail aan jullie allen.
Allereerst mijn hartelijke dank voor het enthousiasme en werk dat jullie hebben gestoken in voorstellen voor de huisstijl van Biessonder. Naar mijn idee heb ik een aantal mooie designs ontvangen, die mij om geheel verschillende redenen/ aspecten aanspreken. Ik zal er een dobber aan hebben om de winnaar te kiezen.
Soms vond ik het wedstrijd element moeilijk. Iedereen moet dezelfde kans krijgen, maar ik vind het niet reëel om zoveel ontwerpers te vragen hun ontwerp tot de laatste punt uit te werken. Daarom heb ik bewust gekozen om op het punt dat ik voldoende beeld heb van een design, te stoppen. Van de winnaar verwacht ik dan ook dat we samen de laatste keuzes maken en puntjes op de i kunnen zetten.
Wat ik terug wil geven is hoe ik sommige dingen heb ervaren. Ik besef dat dit voor iedere pitcher anders kan zijn en ook niet voor elke catcher geldt! Wellicht heb je er wat aan:
? Ik vind het prettig wanneer ik een catcher met eigen (voor)naam kan mailen
? Het voegt voor mij absoluut iets toe wanneer je jouw idee achter je ontwerp toelicht
? Het is mij opgevallen dat er bijna geen vragen aan mij zijn gesteld, b.v. om een verdere toelichting van een feedback. Bij de illustraties voor de website heb ik het gevoel gehad dat ik moeilijk in gang gezet kreeg wat ik bedoelde ( geen standaard icoontje met pictogram). Vragen stellen ( jullie zijn deskundig, ik niet!!) kan helpen
? Ik heb enkele keren gevraagd om een verandering waar het ontwerp vervolgens veel minder van werd. Het werd zonder commentaar geleverd. Nogmaals jullie zijn deskundig. Ik zou jullie willen aanmoedigen om ?te staan? voor je ontwerp. Bv wel de wijziging aan de pitcher laten zien, maar eens teruggeven wat je er zelf van vind, of aangeven dat daarmee de gedachte achter je ontwerp wegvalt.
? Ik heb enkele voorstellen gekregen, die naar mijn idee wel veel leken op een ander voorstel. Ik heb als pitcher moeite met een reactie op zo?n moment.
Mochten jullie op deze mail willen reageren, doe dat s.v.p . op het forum,want ik denk dat ik niet meer via de pitch kan reageren. Ik houd het forum in de gaten en zal indien gewenst een reactie sturen. De winnaar zal ik deze week bekend maken. Vanaf 13 juni ben ik een week afwezig.
Nogmaals dank, succes en hartelijke groet, Josja Biessen

Josja geeft hier goed advies.
Bedankt hiervoor Josja, dit is erg nuttig voor iedereen.

Laatst bijgewerkt: 10-06-2009 23:21:16
Platinum Catcher | 9
Waarde: 242
Tutorials: 2
24-06-2009  @  23:59

Jammer dat er nog niemand heeft gereageerd.
Want ook al heb ik niet meegedaan aan deze wedstrijd; ik heb hier best wat aan en zal het in toekomstige wedstrijden zeker in mijn achterhoofd houden. Heel erg bedankt aan Josja.

Groet,
Dédée (yep..:) )

Laatst bijgewerkt: 24-06-2009 23:59:27
Pitcher | 3
21-01-2010  @  10:49
Nog een advies van een pitcher: upload niet teveel voorstellen/variaties in 1 plaatje (het beste 1 variatie per plaatje)

Ik (en vele pitchers denk ik) heb moeite om een variatie goed te kunnen beoordelen als er veel andere variaties in hetzelfde plaatje staan.

Groeten, Tom
Je dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren.