totaal: 5 items

topic

Afwijzing i.v.m. dislectie
Silver Catcher | 2
Waarde: 51
Tutorials: 0
17-04-2007  @  15:15
Best mede catchers,

Ik baal ervan. Heb een geweldige sollicitatie achter de rug. Het bedrijf was waanzinnig anthousiast en positief over mijn werk. Maar helaas krijg ik nu na een week te horen dat ze me afwijzen i.v.m. spel fouten in mails die we elkaar stuurde om up to date te blijven. Ik weet inderdaad dat je een sollicitatie moet na laten kijken voor dat het erzonden wordt. Maar voor mezelf heb ik zo iets. Van ik ben wie ik ben. En ook graag me presenteer in hoe ik ben. Ik mijn goede aspecten en slechte aspecten!! Ik kan natuurlijk net als of doen dat ik een ster ben in taal en alles goed te laten verlopen totdat ik binnen het bedrijf functioneer en daar door de mand ga en dan te kijken wat er gebeurd. Maar dat is erg moeilijk omdat je snel moet reageren en foutloos en vaak geen tijd/mogelijkheid heb voor controles. Heeft iemand hier ook last van of een idee voor hoe dit te verbeteren of aan te pakken.. Ja veel lezen veel oefenen, maar jeetje zeg ben ik weer een paar jaar verder en of het helpt?

Nou ik baal er van.

Met groetjes sandra

Laatst bijgewerkt: 17-04-2007 15:15:09
Gold Catcher | 2
Waarde: 53
19-04-2007  @  18:25
He dat is wel erg balen

Maar denk maar zo, als zij je daar op afwijzen, wees dan blij dat je daar niet hoeft te werken.

Ik ga altijd met een ander gevoel een sollicitatie in. Nooit met zenuwen of ze mij wel goed vnden of niet, maar juist "goh is dit een bedrijf waar ik wil werken". Oftewel de rollen omdraaien.

Wees altijd jezelf, dan hoef je je ook niet de rest van je tijd dat je daar werkt je anders te gedragen, en stel dat je wel ergens aangenomen wordt, dan is dat omdat jij jij bent!

Succes met de verdere sollicitaties

Laatst bijgewerkt: 19-04-2007 18:25:43
Silver Catcher | 2
Waarde: 51
19-04-2007  @  20:22
Ja dat klopt ook wel. Moet zeggen nu dat ik inkomsten heb wel de instelling krijg om te kijken in welke bedrijf ik me thuis zal gaan voelen. Maar vindt het altijd erg jammer dat als je taalfouten maakt daar op afgewezen wordt. Ben tenslotte opzoek naar een creatieve baan. Maar merkt wel dat er discussies ontstaan betreft taalkennis. Omdat grafische sector ook taalvaardigheden kent uiteraard. Tenslotte de presentatie van het bedrijf. Maar als de functie zodanig uitdagend is vaak ook taal te pas moet komen. Jammer dat je dan afgewezen wordt om dit feit. Volgende keer beter ;) Misschien een ander bedrijf die hier wel respect voor heeft en me daar in bij staat... :)

Groetjes...

Laatst bijgewerkt: 19-04-2007 20:24:10
Pitcher | 1
04-05-2007  @  12:19
Beste Sandra,

Als ervaren headhunter kan ik je wellicht de volgende tip geven. Vermeld in je begeleidend schrijven dat jij last hebt van dislectie. Geef daarbij ook aan in hoeverre jij voor jezelf in staat bent het onder "controle" te houden.

Door het direct aan te geven, zal men niet geneigd zijn om met een loep je brief en verdere schrijven na te speuren op onvolkomenheden. Het geeft tevens aan dat jij je bewust bent van je kwaliteiten en waar jij ontwikkeling/ondersteuning in kan gebruiken. Recruiters, HR mensen etc. zijn niet zozeer geinteresseerd in wat je niet kan, maar wel wat je er aan doet om het te verbeteren.

Het hangt natuurlijk ook af voor welke functie je solliciteert. Aan een copy writer wordt nu eenmaal andere eisen gesteld dan aan grafisch designer.

Indien je wordt afgewezen voor een functie waarbij het tekstuele vlak ondergeschikt is aan het overige en je wordt afgewezen vanwege je dislectie (als men dat al verteld) dan moet je juist blij zijn dat je bij dat betreffende bedrijf niet gaat werken. Het zegt namelijk wel het e.e.a. over hoe de cultuur is tov ontwikkeling van personeel.

Ik hoop dat je wat aan deze feedback hebt.

Met groet,
Jos Bodewes

Laatst bijgewerkt: 04-05-2007 12:21:34
Gold Catcher | 0
Waarde: 1
04-05-2007  @  14:00
Beste Sandra,
Zelf ben ik ook enorm dislect maar het is voor mij een reden om alles dubbel te controleren en de brieven langs anderen te laten gaan die ze ook controleren.
Ik weet hoeveel werk dat is. Het is nou eenmaal een handicap en brieven schrijven gaat jou en mij moeilijker af dan anderen.
Wel ben ik van mening dat het een gegronde reden is om iemand af te wijzen. Ze wijzen je namelijk niet af op je dislectie maar op het feit dat je niet die extra stap hebt gezet.

Natuurlijk zeg jij dat je hard werkt (dat geloof ik ook direkt) maar een werkgever zoekt de beste en als jij in je brief al aangeeft dat je niet de stap hebt gezet er een grondige controle overheen te laten gaan is dat voor een werkgever een duidelijk teken van nalatigheid.

De enige tip die iik je kan geven is: Benader het als een handicap (welliswaar een lichte) maar vraag je vader, moeder, zus, iemand die goed is in spellen om je brieven goed na te kijken.

Succes?

Laatst bijgewerkt: 04-05-2007 14:00:17
Je dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren.

totaal: 5 items