totaal: 4 items

topic

Atlas Profilax
Platinum Catcher | 9
Waarde: 244
Tutorials: 2
20-07-2011  @  10:11
Hallo allemaal,

Dit gaat niet over ontwerpen, maar iets totaal anders, maar ik vind dat ik het even moet melden.

Ik had heel vaak last van mijn (onder)rug. Hoefde maar iets verkeerd te tillen en ik liep dagenlang krom of zelfs helemaal niet. Ook mijn nek was erg pijnlijk. Veel werken aan de computer helpt natuurlijk niet echt. We weten allemaal hoe belangrijk een goede houding is… ja toch?

Een kennis wees mij een tijd geleden op een behandeling waarbij je atlas recht wordt gezet. De atlas is de bovenste nekwervel, je schedel rust daarop. Bij de meeste mensen staat de atlas scheef, waardoor tal van klachten kunnen ontstaan. In mei heb ik de behandeling gehad en tot mijn verbazing was de pijn in mijn nek onmiddellijk helemaal verdwenen. Ik wist niet wat me overkwam.

Inmiddels 2 maanden verder gaat het ook met mijn rug steeds beter. De wervelkolom moet zich aanpassen aan de nieuwe stand van de atlas, dat kan dus even duren. Maar ik wilde het hier even melden, zodat jullie in ieder geval op de hoogte zijn van het bestaan van deze behandeling (ik had er nog nooit van gehoord). Ook mensen met migraine kunnen er heel veel baat bij hebben.

Op
atlasprofilax.ch staat alle informatie. Ook vind je daar een overzicht van AtlasPROFs in Nederland. Een aanrader voor iedereen die (wel eens) klachten heeft. Ik zeg: doen! :)

Groetjes, DD
Gold Catcher | 4
Waarde: 90
Tutorials: 0
20-07-2011  @  10:19
Dank je voor de zeer nuttige tip!!!
Platinum Catcher | 9
Waarde: 244
Tutorials: 2
20-07-2011  @  10:46
Graag gedaan Tim!
En je kunt natuurlijk in het overzicht ook een AtlasPROF vinden in België.
Gold Catcher | 9
Waarde: 316
Tutorials: 0
20-07-2011  @  17:06
pas maar op me het racen op de feestdag van LM...
of hard kauwen op de bbq brokken.
t zit er weer in voor j t weet.

joop
Je dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren.

totaal: 4 items