totaal: 8 items

topic

CMS pitches als je alleen ontwerp kan
Platinum Catcher | 8
Waarde: 155
Tutorials: 0
02-04-2011  @  9:22
Hoi allemaal,

Als je wel graag mee wil doen aan een ontwerp+CMS pitch en je geen CMS kent kun je mede-catchers vragen om het samen te doen, maar je kunt ook naar services als bijvoorbeeld directbasing.com kijken.
Ik zag daarstraks dat het daar niet zo geweldig veel kost, ik ken mensen die werk bij ze hebben uitbesteed en die waren erg tevreden over het geleverde werk.

Just a little tip :)

Groetjes,
Hiranthi
Platinum Catcher | 10
Waarde: 230
02-04-2011  @  10:21
Erg handig, er zijn natuurlijk nog talloze andere bedrijven die dit willen doen voor je!

Zo kan je bijvoorbeeld op inpoint.nl eens kijken. Deze hebben mij goed geholpen met de website van Samma samma.

Groetjess!
Platinum Catcher | 8
Waarde: 155
02-04-2011  @  10:27
Daarom noemde ik het ook "services als bijvoorbeeld ...", er zijn ongelooflijk veel bedrijven die dit aanbieden. Inpoint is inderdaad ook erg goed :)
Platinum Catcher | 10
02-04-2011  @  10:37
Verder zijn tips altijd welkom, misschien is het wel eens een leuk idee om een soort van tutorial te maken hoe je een layout omzet van HTML naar Wordpress. Voor de mensen die hier graag mee willen beginnen kan ik de beginnergids WordPress van webdesigner aanbevelen, deze staat vol tips een uitleg, dit heeft mij erg goed geholpen met het omzetten van een HTML website naar WordPress.

Laatst bijgewerkt: 02-04-2011 10:37:51
Platinum Catcher | 9
Waarde: 244
Tutorials: 2
02-04-2011  @  20:47
Bedankt voor de tips allebei, en Illutic ook nog bedankt voor je mailtje! Ik ga me er echt eens in verdiepen. Een tijdje geleden heb ik het boek 'Succesvol publiceren met WordPress' gekocht, erg duidelijk :) Er staat ook een aantal interviews in, met o.a. Illutic en Elle van hier. Ik heb helaas nog geen tijd gehad om er echt mee aan de slag te gaan, maar dat ben ik zeker van plan. Tot die tijd is een service zoals jullie noemen een mooie oplossing!

Nogmaals heel erg bedankt!

Laatst bijgewerkt: 02-04-2011 20:48:56
Gold Catcher | 3
Waarde: 96
04-04-2011  @  0:37
Ik vind het altijd zo knap dat 'bedrijven' voor 130 euro een template kunnen maken. Als ik dit zou vertalen naar mijn (gewenst) maandsalaris, dan zou dat betekenen dat deze bedrijven op zijn minst 15 templates per maand moeten maken (=2000), wat neerkomt op zo'n 180 templates op jaarbasis. Daarnaast moet er natuurlijk nog reclame gemaakt worden en geïnvesteerd worden in het bedrijf, wat toch zeker zo'n 20% van de inkomsten op zal slurpen (anders krijg je nooit zoveel templates per jaar verkocht, toch?)

Met andere woorden: Door als professioneel vormgever gebruik te maken van deze diensten, geef je toe aan de "zolderkamerpraktijken" en gooi je op lange termijn je eigen ramen in. Want straks moet je zelf ook voor 100 euro websites gaan maken omdat "de concurrentie" dat ook doet. En zeg nou zelf...zien jullie jezelf als 20 websites per maand maken, iedere maand weer? Gedurende 20 jaar? Ik niet in ieder geval...

Laatst bijgewerkt: 04-04-2011 00:39:42
Platinum Catcher | 10
04-04-2011  @  1:21
Ik snap je frustratie, maar we willen alleen de mensen hier tips geven zodat hun ook kunnen deelnemen aan deze pitch.

Verder heb je het over een kale template, zonder extra functies of wat dan ook. Dit is voor hun 2 a 3 uur werk en vind daarom de prijs van 130 wel op zijn plaats.

Daarnaast moet je de website zelf nog online zetten en het ontwerp regelen etc etc. Uiteraad schiet je er zelf niks mee op, maar voor vormgevers die liever aan het vormgeven zijn dan het opzetten van een website is dit ideaal.

Wens iedereen heel veel succes en hopelijk hebben jullie iets aan deze tips!

Groetjes,
Dennis

Laatst bijgewerkt: 04-04-2011 01:22:22
Platinum Catcher | 9
Waarde: 244
Tutorials: 2
04-04-2011  @  16:27
Het klopt, wat Dennis zegt. Ze zetten het voor die prijs alleen in een WordPress of Joomla template. En dat is voor mij voorlopig genoeg. Het installeren en verder 'uitbouwen' zal geen probleem zijn, dat heb ik al eens gedaan. Maar het programmeren is nou eenmaal not my cup of tea. Wellicht zal ik ook nog een aantal modules (plugins?) nodig hebben, daar moet ik dan wat Xtra voor betalen. En dan nog zal het een heel ander bedrag zijn dan ik jullie voorstelde. Ik wist niet eens dat dit soort services bestaat en persoonlijk ben ik er dus wel erg blij mee.

Groetjes en suc60 allen!
Je dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren.