totaal: 6 items

topic

Contact
Silver Catcher | 0
Waarde: 12
Tutorials: 0
01-08-2007  @  18:19
Beste LogoMatch,

Zoals bij meerdere communities is het gemakkelijk
om contact te leggen met andere mensen.
Maar hier is dat niet eenvoudig.

Het is niet mogelijk om een andere PITCHER een
PersonalMessage te versturen.
Waarom zou ik en wellicht andere dat willen?

- Om elkaar te complimenteren op gemaakt werk, dus
ook tijdens de wedstrijd.

- Om elkaar te helpen, bijvoorbeeld bij de huisstijl van Holland Media. Er is daar een
Flash gedeelte en niet iedereen kan dat.
Dus elkaar opzoeken is belangrijk.

- Om elkaar vragen te stellen etc.

---

Natuurlijk is dit forum er, maar het is ook
handig om iemand persoonlijk te benaderen.

Wellicht een idee om de communitie iets meer
een communitie te maken?

Laatst bijgewerkt: 01-08-2007 18:19:13
Bronze Catcher | 0
Waarde: 1
01-08-2007  @  20:16
Ja, dat lijkt me prettig en de boel verlevendigen. Zo heb ik via dit forum/praten over pitches/, zojuist een Catcher geclomplimenteerd voor zijn bijdrage die ik geweldig mooi vind.

Ook zou het handig zijn als je snel kunt zien wanneer er nieuwe reacties geplaats zijn, wanneer mensen online zijn en snel contact op kunt nemen.

Is dit een pphb forum?
Er is alweer een nieuwere versie uit geloof ik.

Gr. Annelies.

Laatst bijgewerkt: 02-08-2007 21:09:29
Admin
01-08-2007  @  23:19
Goed feedback, bedankt.

Nee dit is geen standaard opensource forum. Alles, maar dan ook echt elk onderdeel van de website is volledig zelfstandig gebouwd door onze programmeur.

Toen wij de site aan het bouwen waren, hadden we dezelfde vragen die jullie net stelden. Wij hebben bewust een aantal beslissingen genomen.

1. waarom geen pm berichten kunnen versturen?
De grootste reden is het voorkomen van oneerlijke concurrentie. Stel je eens voor dat een collega Catcher die mee doet aan dezelfde wedstrijd de Pitcher benaderd met "geheime" inzendingen, speciale aanbiedingen, negatieve kritiek over een mede-Catcher etc... Dan hebben we gesprekken en inzendingen achter een gesloten deur en is een Pitch oneerlijk. Wij willen alles open houden. Iedereen maakt evenveel kans en niks is verborgen voor anderen. Natuurlijk kunnen wij het niet voorkomen dat een Catcher de Pitcher een email stuurt. Maar ik kan jullie verzekeren dat dit bijna nooit op prijs wordt gesteld. Wij kunnen wel voorkomen dat er geen prive berichten heen en weer worden gestuurd wat nadelig kan zijn voor een mede-Catcher.

Nadeel is wel, jullie kunnen niet onder elkaar communiceren. Dat beseffen wij. Ik wil hier best met de rest overleggen hoe dit creatief op te lossen. Tot die tijd kunnen jullie het beste jullie emailadres in jullie profiel zichtbaar maken. Standaard staat deze op geheim omdat wij ons kunnen voorstellen dat sommigen contact niet op prijs stellen.

2. Nieuwe reacties in het forum.
Dit is te zien aan de datum en een subtiel kleurverschil van de onderwerpen op de hoofd-forum-pagina. Misschien niet ideaal. En het is zeker leuk te zien wie er precies online is. Echter kost dit veel tijd en dus geld om te maken aangezien we niet met opensource software werken. Wij hebben in sommige dingen meer geinvesteerd dan andere... helaas is net dat ene wat jij noemt onder de stapel gelegd van toekomstige functies.
Wat een mogelijkheid zou kunnen zijn is het inbouwen van opensource software en dat koppelen aan ons leden systeem. Maar simpel is dat waarschijnlijk niet aangezien ons ledensysteem zeer complex is. De ene kan wel inzenden, de andere niet, de ene is Pitcher en de ander weer Sponsor met andere rechten. Het is niet onmogelijk. Maar we moeten soms de keuze maken: investeren we in reclame voor meer Pitches of in nieuwe functionaliteiten? Wanneer wij winst maken kunnen we meer gaan toevoegen. Tot die tijd: bare with us.

Zoals in een ander forumtopic verteld, komt er een gezamelijke blog waar iedereen aan mag deelnemen en een speciale linkpagina die wij vol inspirerende websites kunnen stoppen. Wellicht wanneer dit klaar is, kunnen we op zoek gaan naar andere oplossingen en toevoegingen.

Nogmaals bedankt voor de feedback. Alles wordt genoteerd en wanneer mogelijk toegepast! En mocht iemand een creatief idee hebben en willen meehelpen: just shout!

Laatst bijgewerkt: 02-08-2007 08:43:56
Bronze Catcher | 0
Waarde: 0
20-10-2011  @  20:16
Ik vind het niet echt eerlijk om 10 euro te moeten betalen terwijl ik een logo heb gemaakt voor jullie. Zie links ^.^

Plus het feit dat de kans misschien wel nihil is dat ik het bedrag zou winnen.

Ik heb wel een logo gemaakt.... en heb mijn diploma gehaald, die wil ik u best versturen... ik zie alleen nergens een e-mail adres waar ik het heen kan sturen...

M.v.g.

Laatst bijgewerkt: 20-10-2011 20:17:57
Platinum Catcher | 9
Waarde: 244
Tutorials: 2
21-10-2011  @  1:06
Ik wil helemaal niet dat er iets veranderd wordt aan de communicatiemogelijkheden. Misschien omdat ik van de 'oude garde' op LM ben en hier aan gewend ben, maar ik vind het prima zoals het nu is.

Als ik echt persé contact wil met een medecatcher of een pitcher, zou me dat vrij gemakkelijk lukken. Maar de kracht van LM is juist - vind ik althans - dat alles 'in the open' is. M.u.v. gesloten pitches kun je alles zien, overal meelezen, zelfs als je niet bent ingelogd, en via het forum kun je voldoende communiceren als je wel bent ingelogd.

We strijden hier met open vizier en ik vind het een hele prettige manier van werken. Elkaar complimenteren, elkaar helpen, vragen stellen, zelfs bekritiseren.. het kan allemaal via het forum. Waarom veranderen??? Ik zeg: niet doen!

Laatst bijgewerkt: 21-10-2011 01:07:47
Platinum Catcher | 9
Waarde: 244
Tutorials: 2
21-10-2011  @  1:23
@ecolicht,

De kans dat je een pitch wint is afhankelijk van meerdere factoren, zoals bijv. het aantal inzendingen (hoe meer deelnemers, hoe kleiner de kans) en de smaak van de pitcher. Heel jouw familie-, vrienden- en kennissenkring kan totaal verrrukt zijn over jouw ontwerp, maar misschien zoekt een pitcher wel iets volkomen anders. Ik heb dat vele malen meegemaakt, ook hier. Hoort bij het vak. Sommige catchers verstaan de kunst om veel en vaak direct het schot in de roos te produceren, anderen hebben in design hetzelfde talent, maar weten de pitcher niet te raken met hun ontwerp. Hoort ook bij het vak.

Wat ik wil zeggen: de kans is niet 'misschien wel nihil'.
Maar niet geschoten is altijd mis. Dat dan weer wel.

Heel veel succes op LM!

Laatst bijgewerkt: 21-10-2011 01:24:01
Je dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren.

totaal: 6 items