totaal: 2 items

topic

Creativiteit
Catcher | 0
Waarde: 14
Tutorials: 0
24-05-2008  @  20:12
Des te meer u weet des te meer uw vraagtekens wegvallen.(beeldend)

het concept van logo is simpel weg gezegd een middel tot een doeleinde voor een product of voor een dienst etc, het inleiding van een grotere beeld. topje van een ijsberg. het echte verhaal zit onder water?

logo's houden dezelfde principes.
ze worden steeds persoonlijker, het is eenmaal zo. Anonimiteit en zelfverzekerd moet het uitstralen.

voor starters of one companies is zelf vertrouwen een belangrijke handelsfactor. Twijfels bestaan dikwijls maar mbv
een simpele informatie vergaring(noem eens zoekmachine) positief resulteren. U bent uw product zelf. Dus maw ik moet u zelf en uw praktijk in een degelijke logo verwerken die tevens uw cv is. des beter uw cv des te meer u aandacht krijgt. feiten

het verhaal achter het glimlach van Mona Lisa

het huidige trend voor logo's een startende onderneming is:

nieuwe invalshoeken
fris inzicht,
creatief en vooruitstrevend ( hier zijn ze op zoek naar volgens peiling Maurice de hond)

ja, maar waarom?

een bedrijf of een klant is altijd op zoek naar nieuw inzicht. nieuw ondernemingen betekent meer kennis en dienst uitbreiding en uiteindelijk financiële winst etc etc etc. bv het concept van een auto als een logo voor een autohandelaar is of brut gezegd een uitgemolken cliché(werkt wel bij het primaire behoeften sector zoals eten en drinken en bescherming dus dingen die niet te vermijden zijn), helaas en hopen alleen in geschiedenis boeken te vinden.

Modern mens is veel persoonlijker geworden een veel persoonlijker eisen gaan stellen. trend analyse en inzicht zijn hierbij onmisbaar. Nederland is een zeer welvarend land met kwalitatief hoge levensstijl waar een grote behoefte voor kennis is om welvaart zo hoog mogelijk te houden. Hiervoor worden jaarlijks miljarden euro's aan subsidies uitgetrokken

Bedrijven die in hun vakgebied vooruitstrevend werk(R&D) verrichten krijgen een degelijke belastingvrijstelling(korting).Klanten maak je niet wijs maar vooruitstrevend mogen ze wel kijken.

oke oke lets get personal
ik ben Mike, 26 jaar, ruim denker(heeft niks met mij gewicht te maken), analist, koele kikker, designer, kan zijn chef zwaar irriteren maar hij is cool ,ik leef om te motiveren, te creëren ,te presteren en heb hekel aan mensen die gelijk
willen of hebben. Rijdt in Mistubishi carisma uit 1996 apk loopt per volgende maand af . Heeft wetenschappelijk interesses in roddelen.

ik kreeg 30 emails toen ik deze online op een vacaturebank poste. Aangezien dat ik niks anders dan bovengenoemde tekst op het cv had gezet en alleen een email adres beschikbaar stelde was genoeg reden om hun aandacht aantrekken en te motiveren om mij een mailtje te sturen.

mensen die mij benaderde waren op zoek naar: reclame makers, auto verkopers , Public relations , personal trainers, makelaars, columnist(?) en aandeel nog iets.

quotes uit emails:
"hee, koele kikker"
"dus jij rijdt in mitso nog iets... wel je liever in een duitser rijden?"
" alleen mn vrouw kan mij zo irriteren"
" je hoeft alleen maar op ja te klikken"
" ik ken een goede garage"

12 cv aanvragen en 15 uitnodigingen voor een gesprek. al geheel positief

interpretaties: hij durft, staat zijn mannetje, gevoel voor humor, goed handelingen en geilt op kwaliteit(carisma:nr 4 plaats minste meldingen van autopech binnen autopech centrales).

dus continu menselijk fantasie aanwakkeren door presentatie.

extrapolatie:
presentatie is voor 99% het beslissende factor bij meeste transacties. Uit een onderzoek blijk dat vrouwen binnen 10 seconden weten of ze met een potentiële partner na de eerst ontmoeting naar bed willen of niet?. dus als
man zijnde zou ik 10 seconden tijd krijgen om mn "ding" te doen of anders val ik in categorie "gewoon un vriend of saai boel, copycat, vrouwdeur?".cruel world.

het logo o.a zo nodig mogelijk aanlokkelijk zijn om uw klant te motiveren om u toch een belletje te geven en u toch ef 10 seconden schenkt om je pitch te doen. that is whole point of logo's en visitekaartjes. vergeet-mij-nietjes , zijn ze.

verband tussen bekendheid en hoeveelheid en impact van logos:

Geld(logo)wordt door de centrale bank(designer,tja) uitgeprint en verdeeld, waarde van het geld wordt bepaald door het
circulatie ervan tegenover anderen valuta's of te wel bekendheid. Een getrainde mens heeft een concentratie vermogen van 15 minuten aan een stuk en daarna ontstaan er momentjes van erotisch fantasieën waarbij hij zijn concentratie verliest...eehhh leuke visite kaartje zeg, die laat ik even aan mijn collages zien. be different binnen uw zakelijke context

logos kunnen en moeten een bepaalde fantasie opwekken. liefst

Roddel markt.

een tijdje terug onder ideale weer omstandigheden ging ik een terrasje pikken .nam pen en papier mee om handtekeningen te maken en stiekem luisteren wat Nederland te vertellen had over wat dan ook.
-youtube, voetbal (EK), oranje, het betere bier(hoest hoest *Brand), hyves, China,marktplaats, Sinterklaas en veel geklaag o.a over te hoge prijzen

tip vooruitdenken: maak een hyves pagina over jezelf en je product, zet je achtergrond op oranje met zwarte accenten of een voetbal, met
een foto van sinterklaas en veel geklaag over china en over uw branche en wat er beter kan, zet je cv op marktplaats en drink een pilsje* met je klanten en praat over voetbal. dan word je ook normaal gezien en kom je vertrouwend over met een unieke jasje < bepaalde aspecten in logo design kunnen zulke gevoelens opwekken en logo krijgt zijn hard verdiende aandacht binnen in korte tijd.
the is the point of networking websites = personal targetting (begin fase)

altijd in zicht: self promotion

ohh wist je dat er paperclips zijn waar uw eigen logo met uw telefoon nr kunt laten afdrukken.

waarom een paperclip ?

het wordt meestal gebruikt om documenten tijdelijk vast te houden waar dan ook en meerdere malen per dag gebruikt en zelf automatische verspreid en zo kijken ze recht op uw logo. methodiek wordt door grote bedrijven gebruikt.

16 miljoen potentiële klanten :)

functionaliteit van een logo moet bijna overal zichtbaar zijn. visite kaartjes moeten niet vergeten worden.dus zo een beetje alles als wat onder kantoor artikel valt kan en mag van mij bedrukt worden zelfs een sticky

een paar jaar geleden liet een klant mij uitzoeken(zoekmachine)waarom zijn taxicentrale alleen maar meldingen van wat oudere bevolking kreeg en liep altijd op weekend geld mis. hij wou graag wat jongere uitgaanspubliek aantrekken en hiervoor grafisch materiaal vroeg. ik zei meteen dat je niet "apart" genoeg was om hun aandacht te trekken. op dat moment had ik een stempel afdruk op mijn hand afkomstig van mijn laatste bezoek bij een uitgaanscentrum.

uitgangspunten: wat hebben mobiel telefoons (6 van 7 Nederlanders heeft er eentje)+ beschonken uitgaan bevolking, taxi en een discotheek-stempeltje met elkaar gemeen?

ik liet een stempeltje afdrukken met het volgende tekst: "TAXI? gevolgd door telefoonnummer. Bij beste meneer ging het lampje ook aan en hij ging meteen met een discotheek eigenaar in gesprek en kreeg zn zin.

maw: een stempeltje op je hand met een telefoon nr van een taxicentrale voor het gevalletje van te veel genuttigd..ef een taxi bellen. Maand later heeft hij vier extra taxi moeten kopen voor dorst van het uitgaan trafiek te lessen.

het volle potentieel van zulke ideetje moet een klant zelf maar uitwerken aangezien een designer alleen oppervlaktes aantast.

toekomst:
economische evolutie: vrij denken en spreken en jezelf niet laten commanderen door kortzichtigheid en je ideologieën zonder dwang uitoefenen en jezelf of je service(wat je dan ook doet) continu te vernieuwen. dat is wat elk gedreven mens graag in zijn leven wenst.
u komt tegemoet, een zware concurrentie maar wie zich het beste presenteert, wint.

dus geachte pitcher, wat is creativiteit?
98% analyses(aandacht trekken),1% adobe(topje van een ijsberg) en uw eigen "ding"

dit is altijd wat een klant wenst, uw klant en of die van mij.

mvg
nieuwkop/-

Laatst bijgewerkt: 25-05-2008 13:18:09
Platinum Catcher | 11
Waarde: 298
Tutorials: 0
27-05-2008  @  23:10
Dat is gelukt (aandacht), wanneer komt het boek uit?

Mams

Laatst bijgewerkt: 27-05-2008 23:12:02
Je dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren.