20-07-2011 @ 10:18
Hoe vaak veranderen jullie zelf van huisstijl voor uw eigen ontwerpbedrijf?
Vinden jullie dat je moet trachten constant met één huisstijl door het leven te gaan om aan te tonen dat uw huisstijl perfect is en lang kan meegaan om zo als ontwerpbedrijf professioneel over te komen?
Of vinden jullie dat je regelmatig om de zoveel jaar eens van huisstijl moet veranderen om zo aan te tonen wat je allemaal in je mars hebt op ontwerpgebied om zo als ontwerpbedrijf veelzijdig over te komen?
20-07-2011 @ 10:30
Je logo moet iets oproepen bij (potentiële) klanten, als mensen het logo zien moeten ze weten "daar moet ik heen voor mijn reclame". Als je steeds van uiterlijk veranderd dan is het voor mensen moeilijker om je te herkennen.
Ik denk dat je je eigen huisstijl pas moet vernieuwen als je zelf vind dat de huidige niet meer bij je past. Het is logisch dat je bedrijf in de loop der jaren ontwikkeld en dat je er daardoor een andere kijk op krijgt. Maar denk dan wel goed na over een logo dat zo weer 10 jaar mee zou kunnen. Vernieuwing is nooit verkeerd, maar verlies de marketing waarde van je huidige logo niet uit het oog.
Misschien kun je elementen uit je huidige logo gebruiken in het nieuwe? :)
Laatst bijgewerkt: 20-07-2011 10:31:21
20-07-2011 @ 10:47
Ik denk dat je je huisstijl lang moet gebruiken. Als het niet meer voldoet aan je eigen wensen kan je veranderen, zoals NVS ook zegt. Te vaak veranderen is voor je (potentiele) klanten niet duidelijk en je adviseert aan je klanten om een goede huisstijl neer te zetten die lang meegaat en herkenning genereert. Je moet dan zelf ook doen wat je uitdraagt, anders komt het niet echt profi over denk ik. Wat ik wel vaker aanpas is mijn website. Hier kan ik binnen mijn huisstijl toch laten zien wat ik in huis heb en dan vernieuw ik ook steeds mijn portfolio waardoor die up-to-date blijft en leuk voor mensen om naar te kijken, omdat ze steeds iets anders krijgen te zien. Ik probeer de site eens per jaar te veranderen (portfolio toevoegingen doe ik ondertussen wel).
20-07-2011 @ 17:04
altijd weer leuk als je drukwerk opraakt. kan ik weer iets nieuws maken. met behoud van onaangepast logo.
en een beetje anders elke keer wordt van 'creatieven' juist als leuk gezien, is mijn ervaring...
joop