totaal: 10 items

topic

Gebrek aan fatsoen
Silver Catcher | 0
Waarde: 15
Tutorials: 0
20-04-2010  @  10:18
Vandaag zag ik in de pitch van Premium Leisure Invest een reactie voorbij komen van een catcher die de indruk heeft dat elke pitcher 24/7 achter de Pc zit om te kijken naar de inzendingen.

Ik moet zeggen, dit medium, is voor mij een spel waarbij ik ook ongeduldig kan zitten wachten op een reactie van een pitcher. Maar is dat nou niet meteen het leuke van de kracht. Het gaat je triggeren om je eigen inzending verder te gaan ontwikkelen. Of zie ik dat verkeerd?

Maar laten we nou niet naar een pitcher (of wie dan ook) reageren over het gebrek aan fatsoen als er niet snel genoeg een reactie verschijnt. Door zulke reacties kunnen potentiele pitchers toch gaan denken dat ze hier geen zin in hebben, of niet?

Groet, Jaco
Admin
20-04-2010  @  20:27
Mee eens Jaco.
Het kost een Pitcher enorm veel tijd om feedback, vooral goed feedback te geven. Het gaat namelijk niet alleen om een berichtje maar een Pitcher moet er even over nadenken, misschien met collega's en kennissen overleggen en een nachtje over slapen. Voor huisstijl Pitches worden er veel ontwerpen voorgesteld en dat kan overweldigend zijn.

Soms reageren Pitchers helemaal niet. Dat is jammer. En wij moedigen ze op diverse manieren aan. Maar nogsteeds is dat hun eigen vrije keuze.

Natuurlijk mogen jullie ook de Pitchers aanmoedigen te reageren als dat niet gebeurt. Maar dat moet ten alle tijden met respect en zonder vooroordelen.

En heb vertrouwen in ons, wij houden alle Pitches in de gaten en onderhouden contact met de Pitchers.

Goed dat je het ter discussie stelt.

Grt,
Elle

Laatst bijgewerkt: 20-04-2010 23:31:13
Gold Catcher | 0
Waarde: 11
06-09-2010  @  20:18
Ik ben redelijk nieuw bij LM maar dat is gelijk het eerste dat mij opvalt. De slechte feedback, als er al feedback komt. Zeg als pitcher zijnde gewoon dat je het niet mooi vindt of in een later stadium dat het toch niet is wat je zoekt. Liever dat dan dat je in het ongewisse blijft. Het ontneemt mij de lust om hiermee door te gaan. Ik word graag uitgedaagd maar verwacht dan wel reactie. Laten we wel wezen; Voor de bedragen die worden geboden mag je ook wel een reactie verwachten, hoe overweldigend het aanbod ook is. Ik vind dat trouwens een dooddoener. Wij catchers zijn wel voor hen bezig!

Grt Ronald
Silver Catcher | 0
Waarde: 15
07-09-2010  @  12:12
Ja helemaal mee eens Ronald. Dat is ook de reden dat ik al een tijdje niet meer actief ben hier op de site. Terwijl het een leuk en uitdagend initiatief is, dus ook niets ten nadele van de LOGOmatch.
Pitcher | 1
07-10-2010  @  20:40
Vandaag mijn eerste pitch geplaatst en ik moet zeggen dat ik overdonderd ben door de hoeveelheid catches.
Zo snel (binnen 12 uur!) al 13 catches.
De eerste twee was ik zelf nog online, kon ik ook vlot op reageren, de andere zag ik een uurtje geleden. Ik heb heel kort, met een soort onderbuikgevoel-reactie, mijn eerste indruk van de ontwerpen geschreven.
Per slot van rekening gaat het hele ontwerp (huisstijl) om een eerste indruk en moet ik me er prettig bij voelen.
Gold Catcher | 8
Waarde: 284
08-10-2010  @  10:25
Ik ben blij met volledige feedback. En dat ik de feedback bij anderen kan lezen. Dan weet ik of ik goed of minder goed bezig ben.

Jammergenoeg zijn er ook catcher die feedback van anderen gebruiken om te imiteren. In het geval van Lieketekst de tekstballon...

Dit is volgens mij niet de bedoeling van de feedback.

joop
Platinum Catcher | 34
Waarde: 551
08-10-2010  @  11:44
Hallo Joop,

Ik ben het met je eens dat het niet prettig is wanneer collega ontwerpers er met 'jouw' idee vandoor gaan.
Mits je idee op zich origineel en uniek is natuurlijk.

In het geval van Lieketekst denk ik dat je niet met 'de eer' mag strijken wanneer het om het concept gaat. Een 'Tekstballon' is voor een bureau in communicatie/teksten niet bepaald uniek en origineel. Je zult dan ook niet de eerste ontwerper zijn die een tekstballon gebruikt in een logo voor een soortgelijk bedrijf. Dat je de eerste inzender was die gebruik maakt van dit concept en dat de pitcher ook enthousiast is over het gebruik van een tekstballon wil niet automatisch zeggen dat je daarmee 'alleenrecht' hebt op dit concept. Simpelweg omdat het niet origineel en uniek is.

Ik denk dat het de bedoeling is dat je juist met dit concept gaat proberen hier iets mee te doen waardoor het wél uniek en orogineel wordt.

Maak er wat moois van zou ik zeggen.

Laatst bijgewerkt: 08-10-2010 12:00:13
Gold Catcher | 8
Waarde: 284
08-10-2010  @  12:26
Hoi Matthijs,

Mee eens hoor. De oplossing van sommigen vond ik gewoon te kopie. En meedoen is openbaar, dus ter inspiratie van elkaar, das juist leuk. Ik ben uitgehuild.
En ik ging er lekker mee verder... (maak je nog geen zorgen, zonder pijltje in de kantlijn (wat istie mooi/goehoed!!)).

joop
Gold Catcher | 0
Waarde: 13
30-10-2010  @  14:04
Ik ben ook net nieuw en probeer het allemaal bij te houden. Sommige pitchers zijn inderdaad duidelijker in wat ze willen dan anderen.

En als ik een idee heb dan wil ik juist zo min mogelijk kijken wat een ander heeft ingezonden (kan later altijd nog). Het liefst laat ik mij leiden door mijn eigen inspiratie, in plaats van afleiden door wat een ander heeft bedacht.

Ik moet zeggen dat dit wel een nieuwe manier van werken is voor mij althans. En ik hoop dat ik zo mijn steentje kan bijdragen.

Yvon (vers van de pers)
Silver Catcher | 1
Waarde: 45
05-11-2010  @  12:03
Ik was van plan om een topic te openen met een redelijk vergelijkbare frustratie. Ik doe al een tijdje mee met wedstrijden, voornamelijk op andere ontwerpsites. Het is op alle sites vergelijkbaar. Feedback op jouw werk is vaak bedroevend laag. Terwijl ik dat toch heel raar vind. Er zijn 'wildvreemde' mensen bezig met jouw bedrijf (uit ogen van een pitcher) en steken er tijd in, proberen creatief te zijn en proberen iets moois te maken. Dat moet toch hartstikke gaaf zijn, lijkt mij. Er zijn sites waar een pitcher a.d.h.v. sterretjes een oordeel kan geven op jouw creatie, dat geeft al enige impressie en is een kleine moeite.
Tijd steken in pitches en niks mee verdienen is niet erg vind ik. Je leert er super veel van. Denk bijvoorbeeld aan creativiteit, inleven en designskills. Een kleine beloning in vorm van een reactie lijkt mij echter wel gepast.
Je dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren.

totaal: 10 items