12-01-2010 @ 19:48
Op LinkedIn heb ik een
interessante discussie gestart.
Maar ik ben benieuwd hoe jullie erover denken!
Hoe beoordeel jij een visitekaartje?Eerste indrukken zijn altijd belangrijk. Er is genoeg onderzoek naar gedaan, binnen de eerste paar seconden maak je bewust of onbewust een oordeel over iemand tijdens een ontmoeting. Wanneer je een website bezoekt, zijn de eerste miliseconden zelfs cruciaal. Maar hoe zit dat met een visitekaartje? Meestal krijg je een visitekaartje in persona. Je hebt dan een indruk over het persoon gemaakt. Maar het visitekaartje ondersteunt de indruk over het bedrijf achter dat persoon. Welke elementen van een visitekaartje geeft jou een positieve indruk en welke een negatieve?
Laatst bijgewerkt: 12-01-2010 19:49:15
14-01-2010 @ 17:35
Not done: "vistaprint" op de achterkant ..hahaha ja je zou denken dat dat niet meer voorkomt, maar zo eentje krijg ik nog heeeeeeel af en toe.
Teveel informatie, ook niet doen. Zoals soms ook in pitches wordt gevraagd. Naam, functie, telnr. en e-mailadres zijn voldoende. De rest is terug te vinden op briefpapier en website, als ik het nodig heb. Bij een visitekaartje gaat het erom dat ik weet hoe ik die ene persoon het beste kan bereiken.
Wat ik positief vind, is als alles in harmonie is. Lettertype, kleur, logo, website. Niet het logo in blauw op de website en in rood op de huisstijl. Of een totaal andere uitstraling voor het visitekaartje, dan de website heeft.
Ik zou nooit een visitekaartje willen wat dubbelgevouwen moet worden; is veel te dik en neemt dus te veel ruimte in beslag. Bovendien heb je niet in één 'oogopslag' de gewenste informatie.
Ook een afwijkend formaat zou niet mijn voorkeur hebben. Waar laat ik bijv. een vierkant visitekaartje? Of een kaartje dat groter is dan maatje bankpas? Past nergens in. :-s
Oooh... wat een lastige klant ben ik! :))))
14-01-2010 @ 22:08
bij deze mijn visitekaartje
http://www.flickr.com/photos/33490558@N07de laatste 4 foto's
ik had een soort mini envelop bedacht dat het echt een soort persoonlijk "cadeautje" is voor degene aan wie je het geeft.
de flapjes zijn afscheurbaar en dan dubbelvouwen en het is precies even groot als een standaard kaartje 85 x 55 mm
we krijgen altijd mega enthousiaste reacties en een onuitwisbare herrinering van mijn bedrijf :)
Laatst bijgewerkt: 14-01-2010 22:10:00
08-02-2010 @ 15:33
Heel tof visitekaartje Michael :-)