totaal: 7 items

topic

Introductie Speedpainter
Gold Catcher | 1
Waarde: 28
Tutorials: 0
08-02-2010  @  14:17
Hoi mede designers.
Sinds januari ben ik actief op Logo Match en begin me nu eigelijk pas een beetje in het forum te verdiepen, vandaar de wat late post.

Ik heet Roy en wordt deze maand 32 en ben al vanaf kinds af aan grafisch actief.
Helaas heb ik geen relevante opleidingen dus is het moeilijk een baan te vinden in de grafische sector.
Dit heeft me er toe doen besluiten om 1,5 jaar geleden een eigen bedrijfje op te starten in het maken van alle soorten grafische designs. Dit doe ik naast mijn werk als penitentiair inrichtingswerker. De moet van klanten vinden is nog niet erg aanwezig. Wel sta ik nu op een punt waar ik veelvoudig aan het soliciteren ben binnen de grafische wereld en ben ik iets actiever met het vinden van werk voor mijn eigen bedrijfje. De website Logo Match is daarbij een leuke aanvulling, omdat ik mijn vrije tijd nu toch bezig ben met opdrachten en designs. Mijn daadwerkelijke roots liggen qua grafische designs bij het daadwerkelijke tekenen, zowel digitaal als op papier. Op een bepaald moment heb ik de mogelijkheid gehad om stage te lopen bij een gamestudio als speedpainter, waar ik in die paar maanden meer heb geleerd dan ik ooit op een school zou kunnen leren.

Ondertussen ben ik bezig gegaan met Illustraties en DTP in Illustrator, omdat daar wat meer continuïteit qua werk in te vinden is. Ook mijn portfolio begint steeds voller te worden. Dit kan misschien het gebrek aan scholing vervagen.

Naast de concurerende stijd die we hier op Logo Match voeren merk ik dat er veel van elkaar te leren is en ook geleerd wordt. Zeker een positief iets voor mij.

Zo, een bulk aan informatie over mij, mocht het niet genoeg zijn, vragen mag altijd.

Groeten,
Roy Heuer.
Silver Catcher | 1
Waarde: 46
08-02-2010  @  14:42
Heej Roy,

Leuk je te ontmoeten op LOGOmatch. Heel veel succes met je bezigheden. Denk dat jij een unieke insteek/kijk hebt op grafische vormgeving. Kijk naar je Pitch voor Witte Raven.
Denk dat vanuit dit oogpunt de toegevoegde waarde van een grafische of kunstenopleiding tweeledig is. Sollicitatie technisch is het misschien een voordeel. Maar het kan je ook beroven van je authenticiteit. En zoals je zelf al hebt ervaren is de praktijk erg leerzaam. Als ik je een tip mag geven; Blijf geloven in je talent en ambitie, buit je unieke inslag uit en blijf ontwerpen!!!

Grt,

Patrick

Laatst bijgewerkt: 08-02-2010 14:43:09
Gold Catcher | 1
08-02-2010  @  14:49
Dank je Patrick.

We zullen ook zeker blijven ontwerpen en ook zeker nog veel bijleren, zowel van het doen als hier binnen een community van elkaar.

Groetjes,
Roy
Platinum Catcher | 11
Waarde: 298
08-02-2010  @  15:47
Welkom Roy,

Dat is bijzondere mix! Ik ben het met je eens dat je veel leert in de praktijk maar ik zou toch ook wat basiskennis tot me nemen (hoeft niet op school) Met name het prepress gedeelte. Je kunt hier alles vragen, je krijgt gegarandeerd antwoord!

Groetjes, Inge (mamma hier)

Laatst bijgewerkt: 08-02-2010 15:48:46
Gold Catcher | 1
08-02-2010  @  16:04
Hoi Inge.

Bedankt voor je berichtje.
Voor wat betreft het pre-press gedeelte ben ik aardig op de hoogte, de drukkerij waarmee ik werk bied me erg veel ondersteuning en uitleg op die vlakken. Verder heb ik van tekenen, kleur en compesitie relatief veel voorkennis vanwege het vele doen en prive lessen. het enige dat ontbreekt zijn diploma's en gradaties. Wel moet ik toegeven dat ik in het designen van vectorbestanden redelijk groen ben met mijn 1,5 - 2 jaar ervaring, maar ik merk dat ik veel leer hier op de site.

Groetjes,
Roy
Silver Catcher | 2
Waarde: 58
08-02-2010  @  19:39
Laat vector gebaseerd vormgeven op deze site nou net datgene zijn wat het meest gevraagd wordt ;) Ik heb even gekeken op je deviantart. Staan hele mooie werken op! Aan creativiteit geen gebrek! Ik zou zeggen: Steek lekker wat tijd in Illustrator en probeer ook in huisstijlopdrachten die creatitiveit van je tot uiting te laten komen. Voor logo's geldt m.i. less is more. De details die je in je schilderijen aanbrengt zijn niet geschikt voor logo's. Maar goed, visuele communicatie is ook niet direct kunst.
Gold Catcher | 1
08-02-2010  @  20:06
Bedankt voor je reply artelligence.

Klopt als een bus, vector bestanden zijn hier hetgeen dat gevraagd wordt. Volledig bewust van en ook bewust voor gekozen. Ondertussen ook met een zelfstudie indesign gestart, dus komt allemaal goed. Voor de rest zijn vector bestanden niet nieuw voor me en vindt ik het ook leuk om deze te maken en het vergt zeker een grote dosis creativiteit en inzicht, twee aspecten waar ik zelf van overtuigd ben dat ik ze bezit. Daarnaast is deze site ook ideaal om te experimenteren met de adobe pakketten en kan je weinig fouten maken. Je kan hooguit niet gekozen worden voor een opdracht. Zolang de basis regels maar gevolgd worden. Dus het experimenteren is gestart, ik heb al één pitch mogen catchen en ik ben ervan overtuigd dat er meer gevangen gaat worden. :-D .

Groeten,
Roy
Je dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren.

totaal: 7 items