totaal: 5 items

topic

Logo Esthers Choice plagiaat
Pitcher | 1
30-08-2010  @  15:21
Beste Catchers,

Ik wil jullie even laten weten dat ik vanochtend het bericht heb gekregen dat Octoberhill plagiaat heeft gepleegd.

Er zijn twee dingen aan de hand:
De inzending van octoberhill heeft zij ook gebruikt voor een andere Pitch die ook nog loopt. Als het andere bedrijf haar logo zou kiezen en ik ook hebben we het zelfde logo.
Zie: http://www.ontwerpen-voor-geld.nl/nl-NL/mod/wedstrijden/2820/Nieuwe%20webshop%20.htm
Tevens bevat het beeldmerk stock. Dat houdt in, een illustratie welke te koop is op internet en dus niet uniek en tevens niet gebruikt mag worden voor logo's.

Jullie kunnen je voorstellen dat ik hier enorm van baal! Dit logo zat in mijn top 2!

Er is een kans dat ik deze pitch daarom nog ga verlengen.

Hartelijke groet
Jeanette Cordes

Admin
30-08-2010  @  15:50
Dank Jeanette voor je bericht in het forum.
Zoals al in onze emailwisseling verteld, balen wij er ook enorm van dat een Catcher toch onze duidelijke regels verbreekt.

Er wordt actie genomen.

Ik hoop dat bij deze dit nog een extra goede waarschuwing is voor Catchers dat vroeg of laat wij er toch achterkomen wanneer je toch stock materiaal gebruikt of een logo die al bestaat gebruikt. Dit wordt niet getolereerd. Zeker ook niet in het vak grafisch ontwerpen.

Het gebruik van stock materiaal is niet toegestaan. Ook niet buiten LOGOmatch (dus doe dit ook niet bij je eigen klanten!) voor beeldmerken (logo's). Stock gebruiken voor een visuele ondersteuning van een reclame uiting mag uiteraard wel. Ook op LOGOmatch.

Lees altijd goed de voorwaarden en regels op een stock website. Daarin staat ook in 90% van de gevallen dat het niet is toegestaan stock te gebruiken voor logo's!

Ontdekken wij dat je het toch doet, dan wordt jouw lidmaatschap geannuleerd en kun je op LOGOmatch niet meer mee doen.

Je bent als Catcher en als designer buiten LOGOmatch te allen tijde zelf verantwoordelijk (en dus ook aansprakelijk) voor jouw eigen werk. Blijf dus professioneel en upload alleen werk van je zelf.

Jeanette, succes met je Pitch. Als een verlenging nodig is, horen wij dat van je.

Grt,
Elle

Laatst bijgewerkt: 30-08-2010 16:00:08
Silver Catcher | 0
Waarde: 22
Tutorials: 0
30-08-2010  @  16:43
Hallo Jeanette,

Ten eerste zou ik hierbij mijn excuses aan willen bieden hoe dit is verlopen.

De reden waarom dit andere logo is gebruikt is omdat ik toentertijd heel sterk overtuigd was dat u voor een ander logo van mij zou kiezen. Ik stond er absoluut niet bij stil dat u hetzelfde toch heel graag zou willen. Bij de andere wedstrijd wilde ik me al eerder terugtrekken omdat hier gelijk een website maken aan vast zat. Ik had het al opgeven toen ik zag dat de opdracht meer inhield als ik had verwacht, en wilde mijn inzending sowieso al terugtrekken.

Ik heb er begrip en respect voor als u niet voor mijn ontwerp kiest, het was een hele hele hele domme fout! Dit gaat nooit meer gebeuren. Ik geef Logomatch toestemming om de inzending te verwijderen als de pitcher dit wenst.

Nogmaals excuses
Admin
30-08-2010  @  18:25
Daphne, zou je op onze email willen reageren. Het betreft hier namelijk ook om het gebruik van stock materiaal wat absoluut niet is toegestaan. Ik zie je email tegemoet.
Pitcher | 1
30-08-2010  @  19:20
Beste Daphne,

Bedankt voor je berichtje, je excuses is aanvaard.

Ik heb hierdoor wel besloten om niet voor jou logo te kiezen. Ik was er van uit gegaan dat je het logo speciaal voor mij had ontworpen. Nu dat niet zo blijkt te zijn voelt het een beetje 2ehands, als je begrijpt wat ik bedoel..
Ik wens je verder veel suc6 met je ontwerpen.

Vriendelijke groet,

Jeanette Cordes
Je dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren.

totaal: 5 items