totaal: 8 items

topic

PMS kleuren vertaald naar RGB
Platinum Catcher | 9
Waarde: 244
Tutorials: 2
02-10-2010  @  0:42
Ik ben niet zo bekend met PMS kleurcodes/nummers, misschien ben ik niet de enige. Dan is deze lijst wel handig.

Klik hier:
"Convert Pantone Colours to RGB"

N.B. de bron die op deze site wordt vermeld, ondersteunt dit niet meer. "The RGB/Hex Color Conversion Chart from the SEO Consultants Directory has been decommissioned by official request."
Ik weet dus niet of de lijst correct is.

Laatst bijgewerkt: 02-10-2010 00:42:40
Platinum Catcher | 10
Waarde: 230
Tutorials: 0
02-10-2010  @  14:00
Dat is inderdaad wel erg handig DD!
Bedankt:)
Platinum Catcher | 9
03-10-2010  @  0:14

Graag gedaan :)

Ik twijfel eerlijk gezegd nu nog meer of het allemaal wel klopt in die lijst, want ik heb nog even verder gezocht en toen kwam ik uit op
deze tool *klik*. Die geeft iets andere waarden. Niet met enorme verschillen, maar toch...

Owja, en
deze (nog een keer *klik*) is ook heel handig. Kijk maar even, het heeft iig heel veel kleur ;)

Groet, DD

Silver Catcher | 0
Waarde: 5
03-10-2010  @  16:30
Let wel:

Omzetten naar RGB is alleen nuttig als je iets gaat maken wat op internet moet komen aangezien je dit in RGB ontwerpt.

Voor drukwerk gebruik je geen RGB, maar CMYK of Pantone. Als de klant dus een bepaald Pantone kleur eist, dan dien je die te gebruiken. Zeker als het bijvoorbeeld een logo in één kleur is.

En waarom trouwens een externe convertor gebruiken ? Je kan in Photoshop en Illustrator gewoon de Pantone kleur opzoeken, gebruiken en converteren naar CMYK of RGB.
Platinum Catcher | 9
03-10-2010  @  17:12
Zoals ik al aangaf in mijn eerste post: ik ben niet zo bekend met PMS. Dan is zo'n 'naslagwerkje' toch handig?

Kun jij me misschien uitleggen hoe dat werkt dan, de Pantone kleur opzoeken in Photoshop en Illustrator? Ik vind het erg onoverzichtelijk namelijk, maar misschien zie ik iets over het hoofd. Bedankt alvast!

Platinum Catcher | 12
Waarde: 348
04-10-2010  @  0:06
Hoi DD

Even een voorbeeldje hoe ik het doe..
Je hebt een logo in 2 pms, die open je in photoshop.
Met het pipetje, klik je op 1 van de kleuren van het logo, dan krijg je in de gereedschappen balk beneden die kleur te zien. Als je dan op dat vlakje klik, kom je in het venster colorpicker. Daar zie je meteen alle waardes, de RGB waarden, de CMYK waarden en de hexidecimale waardes. Klik je dan op Colorlibraries, dan krijg je de pms waarden te zien. Als je in dit venster bent en je wilt de waardes weten van een andere pms kleur, type je gewoon het nr in en dan komt die kleur te voorschijn. Wil je dan weer de RGB waardes etc weten, dan klik je op "picker" en dan komen die waardes weer te voorschijn. Helemaal links beneden in de hoek akn je ook de "Only webcolors" aan klikken, voor de websave-kleuren.

ik heb even 2 screendumps gemaakt, kan je het zien.

groeten Marja

Platinum Catcher | 9
04-10-2010  @  13:56

Hoi Marja,

Dank je wel. :)
Nou, dit is precies de manier waarop ik het al deed, de PMS kleur zoeken. Maar ik dacht dat het misschien veel eenvoudiger kon... oftewel: dat ik veel te moeilijk deed. Zou niet de eerste keer zijn haha!

Fijne dag verder en suc60 met de wedstrijden!
Groet, DD

Platinum Catcher | 12
Waarde: 348
04-10-2010  @  19:35
whaha, misschien kan het wel eenvoudiger hoor... maar op deze manier doe ik het altijd..

Je dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren.