13-05-2011 @ 15:27
Ik lees bij de wedstrijd ontwerp etiket E-Bike onderhoudsmiddelen dat MeijerMedia vraagt om het logo in een vector formaat omdat er alleen een pdf bestand bij de briefing staat.
Wisten jullie dat wanneer je een pdf bestand in Illustrator opent, de logo's in vector worden gezet en de tekst gewoon tekst blijft (tenzij het als lettercontouren is opgeslagen).
Moet je maar eens proberen.
Vroeger kon je niets met een pdf bestand maar nu kun je het gewoon gebruiken (of misbruiken).
Ik stuur ook (bijna) nooit een proef in pdf naar een opdrachtgever maar als jpg bestand.
Hoop dat jullie hier iets aan hebben.
Groetjes,
Margreet
13-05-2011 @ 19:21
Tenzij in de PDF jpeg bestanden zitten, zoals in dit geval. ;)
13-05-2011 @ 19:50
Ik heb de pdf van die wedstrijd in illustrator geopend en alles kwam in vectoren.
Je moet het knipmasker verwijderen.
14-05-2011 @ 14:23
Hallo Margreet,
Ik had uiteraard de PDF al geopend in Illustrator en daaruit kon ik opmaken dat de logo's etc. er als vector in verwerkt zijn, echter blijft er van de originele vector niet veel over wanneer je het knipmasker verwijderd ;-)
Vandaar mijn verzoek om de origineel, altijd beter.
14-05-2011 @ 16:47
Ik heb de logo's niet close-up bekeken dus weet ik niet of ze van slechte kwaliteit zijn. En natuurlijk is het origineel altijd beter.
Maar het blijft een handige tip voor ontwerpers die nog niet wisten dat je een pdf kan openen in Illustrator.
Groet,
Margreet