12-09-2011 @ 18:35
Hallo medecatchers,
ik heb een vraag over copyright van een website, hopelijk kan iemand me advies geven;
Ik heb enige tijd geleden een website volledig ontworpen voor een kennis. Deze heeft 2 miniem kleine aanpassinkjes laten doen bij een ander persoon waarna hij linksonder een copyright 2006 - 2011 en zijn website heeft geplaatst. Toen ik dit zag dacht ik natuurlijk wth, dit ontwerp heb ik in mijn naam gemaakt. Mag hij dan zomaar zijn naam en copyright hieronder zetten als hij een minieme aanpassing heeft gedaan? (vergelijkbaar met het een klein stukje verplaatsen van een kopje bijvoorbeeld)
Groeten,
Niels
12-09-2011 @ 21:48
Nee, want het copyright van het ontwerp van de website ligt bij jou (tenzij het een standaard template is). Als de andere persoon dan zo graag zijn naam wil vermelden, laat hem dit dan doen onder de noemen "onderhoud" of "webmaster".
Groeten,
(andere) Niels
13-09-2011 @ 7:32
Beste Niels en andere Niels,
Andere Niels heeft gelijk.
Je mag hier de klant op aanspreken en het zelf aanpassen. Het is jouw werk.
Zet ook jouw naam in de HTML broncode en CSS bestand. Dit kan ook handig zijn voor websites van grotere klanten die niet graag vermelding hebben van de ontwerper (mogen ze niet verbieden maar soms is het correcter daar gehoor aan te geven).
MvG,
Elle
13-09-2011 @ 9:24
Ik heb zoiets gehad met de website voor Tekstportaal. Onder het origineel stond mijn naam. Maar later is het in een cms gezet, en nu staat er "© 2011 Teksportaal - Realisatie door VD Websolutions". Ook niet zo netjes. Aan de andere kant zegt het meer over hen dan over mij, vind ik, dus ik heb er niets van gezegd. Een kennis die het zag, zei er wel meteen iets van (tegen mij bedoel ik). En nu ik dit lees ga ik toch een btje twijfelen.
26-09-2011 @ 14:47
Bedankt voor alle reacties, erg hulpvol! Ik zal kijken wat ik ermee doe. Ook is het zo dat ik alleen het ontwerp gemaakt heb, veranderd dat de zaak?
26-09-2011 @ 19:42
Nee, dat denk ik niet.
Dat kan toch gewoon vermeld worden in de html en de style sheet, zoals LM zegt? Daar zet je dan in: "Ontwerp: KIWIdesign" met verwijzing naar je eigen website ..lijkt me zo. :)