totaal: 7 items

topic

WebPressed
Silver Catcher | 7
Waarde: 190
Tutorials: 0
24-01-2010  @  16:23
Ik weet dat er vaker gediscussieerd wordt over het namaken van andermans ontwerpen, in dit geval vind ik de inzending van Geeftvorm behoorlijk overeenkomen met mijn inzending.
Graag hoor ik de meningen van andere ontwerpers hierover.
Wellicht kan Geeftvorm en LogoMatch hier ook op reageren?

MvG,
Sandro
SmartShapes
Admin
24-01-2010  @  19:25
Ik denk dat jullie beiden inspiratie hebben opgedaan aan het tweede voorbeeld welke de Pitcher in zijn briefing heeft gegegeven: http://logopond.com/gallery/detail/84690

Gold Catcher | 4
Waarde: 62
24-01-2010  @  21:56
Haha en toen was het stil...
Platinum Catcher | 11
Waarde: 322
24-01-2010  @  22:55
Beste Sandro,

Ik weet zeker dat je dit leest ;) Kun je a.u.b. het logo van Direct Design (t.b.v. de flyer) ergens plaatsen of naar mijn emailadres (reflexties@ziggo.nl) sturen?

Groetjes, Inge
Silver Catcher | 7
Waarde: 190
25-01-2010  @  0:28
@logomatch: Dat zou kunnen. Echter blijf ik een beetje van mening dat op het moment dat een ontwerper zijn inzending plaatst dit andere ontwerpers ervan moet weerhouden een soortgelijk ontwerp te plaatsen.

@gerjan lonink: laten we dit forum op niveau houden...

@mamma: Mijn excuses voor de vertraging, ik zal je morgen het logo van Direct Design doen toekomen ;)
Admin
25-01-2010  @  19:29
Beste Sandro,

Ik begrijp je punt. Maar beide ontwerpen lijken te veel op het voorbeeld van de Pitcher om goed te kunnen oordelen of één van jullie een ontwerp van de ander heeft gekopieerd. Het is een moeilijke kwestie en ik wil niet conclusies trekken wanneer er duidelijk inspiratie is opgedaan van een bestaand ontwerp. De verschillen zijn voldoende om niet direct actie te ondernemen. Ik vind het wel goed van je dat je het open en eerlijk ter discussie stelt. Erg belangrijk dat we met zijn allen op een respectvolle manier met elkaar over dit soort zaken kunnen praten.

Ik hoop dat Geeftvorm een reactie plaatst om duidelijkheid te geven.

Grt,
Elle
Silver Catcher | 2
Waarde: 35
26-01-2010  @  10:46
Beste Smartshapes,

vervelend dat je dit zo ervaart. Dat wat uiteraard niet mijn bedoeling!

Ik heb mijn inspiratie inderdaad van het voorbeeld wat de pitcher gaf.
Dit linteneffect zie je sowieso veel tegenwoordig. Zie bv http://logopond.com/gallery/detail/77591

Daarnaast is het denk ik een part of the game bij een openbare pitch. Je ziet bij bijna alle pitches dat we elkaar inspireren wat juist voor een sterk eindproduct zorgt.

Gr Erika
Je dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren.

totaal: 7 items