totaal: 5 items

topic

eigen webshop online
Platinum Catcher | 8
Waarde: 155
Tutorials: 0
17-05-2009  @  21:27
Heb vanavond m'n eerste (eigen) webshop gelanceerd! :D

Systeem erachter is (uiteraard) WordPress en het webshop gebeuren is een plugin (Shopp - www.shopplugin.net).

De URL is: www.aandedeurwordtnietgekocht.nl

Groetjes,
Hiranthi

Laatst bijgewerkt: 17-05-2009 21:27:25
Platinum Catcher | 24
Waarde: 529
19-05-2009  @  21:59
Ziet er goed uit Hiranthi!

Het ziet er goed uit en zoals jij het vaak over Word Press hebt lijkt het ook een makkie

Ik ben me ook langzamerhand aan het inlezen op het WordPress gebeuren. Maar het is voor mij nog even abacadabra.

Heb me nooit echt verdiept in het website bouwen maar ga er toch maar aan beginnen.

Ik hoor je redelijk vaak zeer positief over wordpress. Hoop dat ik dat ook ooit word :)
Ik ben het nu spelenderwijs aan het uitproberen op een testsite. Ik heb echter geen enkele html kennis. dus al een simpel iets als een kleurtje veranderen is voor mij al een hele uitdaging...ben al op zoek naar een goed boek over WP

Aan jou site's te zien heb jij het helemaal onder de knie. Wat zou je een beginner aanraden Wordpress of Joomla?

Mocht ik het nou echt niet onder de knie krijgen dan heb ik in de toekomst nog wel een paar opdrachtjes voor je ;)

groeten
Ralph

Laatst bijgewerkt: 19-05-2009 21:59:18
Platinum Catcher | 8
Waarde: 155
19-05-2009  @  22:11
Hoi Ralph,

Dank je! :)

Als eerste raad ik iedereen WordPress aan en niemand Joomla/Mambo. Waarom geen Joomla? Ik vind het een vreselijk systeem en snap er zelf niks van, laat staan dat ik het m'n klanten uit kan leggen (nu heb ik me laten vertellen dat de nieuwe versie van Joomla een grote verbetering is, maar ik hou me liever bij WP - beter goed zijn in 1 ding dan een beetje van beide kunnen).
Ik leer ook nog steeds nieuwe dingen (dan heb je ineens zoon a-ha moment en kom je erachter dat je het eerder wel erg omslachtig deed ;-) ) en probeer zoveel mogelijk uit WordPress te halen als ik kan.

Wil je met boeken alleen Nederlands of is Engels ook een optie? Ik ken namelijk geen NL WordPress boeken ;-)
Ken wel een paar websites die gefocused zijn op de beginnende WordPress gebruikers:

Misschien ook wel handig voor je:

Er bestaat trouwens ook een programma waarmee je makkelijk WordPress themes kunt ontwerpen (ik zie de banner ervan nu ook voor me tijdens het typen): Artisteer.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb wel een paar themes gezien die ermee gemaakt waren. HTML zag er best goed uit voor zo'n programma.

Groetjes,
Hiranthi

Laatst bijgewerkt: 19-05-2009 22:11:55
Platinum Catcher | 24
Waarde: 529
19-05-2009  @  22:33
Hoi Hiranthi,

Bedankt voor je snelle reactie en tips.
Heb de linkjes even snel bekeken en ga me daar eerst eens in verdiepen. Ik heb inderdaad ook geen nederlandse boeken kunnen vinden.

Het probleem is voor mij de layout van de site (vanwege mijn gebrekkige html/css kennis) het onderhouden / invullen van de site ziet er inderdaad zeer gebruiksvriendelijk uit.

Ik ga er mee aan de slag!
gracias en fijne avond.

Ralph

Laatst bijgewerkt: 19-05-2009 22:33:14
Lid
06-09-2011  @  11:22
Is de site www.aandedeurwordtnietgekocht.nl down? Krijg je link niet geopend. Was namelijk vanwege de positieve reacties erg benieuwd geworden.
Je dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren.

totaal: 5 items