16-02-2010 @ 15:25
Als er voor een website "Pitch is voor alleen de template in PSD" vermeld wordt. Wat wordt er dan eigenlijk verwacht?
Een homepage met allerlei verschillende lagen in Photoshop?
Of moet dan elke volledige pagina van de site in verschillende lagen aangeleverd worden?
16-02-2010 @ 17:21
Asl er sliced bij staat, betekent het dat je de PSD al in stukjes hebt gehakt en CSS bij levert.
Als er alleen PSD staat, betekent het een Photoshop bestand met alles netjes in lagen. De bouwer kan dan dat bestand gebruiken om de template met CSS te maken en dus zelf slicen.
17-02-2010 @ 23:37
Ik geloof dat het meer gaat om de vraag of er slechts één concept ontwikkeld moet worden (Bijvoorbeeld alleen een ontwerp voor de startpagina) of moeten ook alle subpagina's apart in het design opgemaakt en aangeleverd worden?
Dat is inderdaad meer werk. neem bijvoorbeeld een ontwerp voor een webshop, daarbij is het vaak ook gewenst dat de verschillende subpagina's zoals detailpagina, bestelpagina en checkout worden vormgegeven.
Persoonlijk overleg ik dit vooraf met mijn opdrachtgeverd zodat in het begin direct duidelijk is wat er van elkaar verwacht mag worden.
Dus misschien inderdaad een idee omdat dit vooraf in de briefing vermeld kan worden. Dan komt aan het eind van de pitch niemand bedrogen uit.
18-02-2010 @ 8:38
Inderdaad MaijerMedia, jij hebt mijn vraag goed begrepen :-)
En ook een goed voorstel van jou dat dit reeds in de briefing te vermelden, want nu is dit veelal niet duidelijk.
18-02-2010 @ 22:08
Sorry, vraag inderdaad niet goed geantwoord.
Tip nemen we mee en zullen we voortaan erbij zetten!
23-02-2010 @ 14:23
Ik wil het toch even gezegd hebben. Als voor iedere sub-pagina apart een ontwerp aangeleverd moet worden, vind ik 250,- een erg laag bedrag.