24-01-2010 @ 12:31
Hallo allemaal,
Omdat ik een redelijk nieuwe catcher ben heb ik een vraag.
Het valt me op dat de top 5 al redelijk snel bekend wordt gemaakt, zelfs ver voordat alle inzendingen (ruim) voor de uiterste inzenddatum binnen zijn. Worden na de bekendmaking van de top 5 de nieuwe ingezonden voorstellen eigenlijk nog wel door de pitcher bekeken? Stelt Logomatch de pitcher op de hoogte dat er bijvoorbeeld nog 10 voorstellen binnen gekomen zijn terwijl al favorieten gekozen zijn. Als ik de pitches bekijk lijkt me dat niet te gebeuren. De favoriet is meestal de winnaar terwijl de wedstrijd nog in volle gang is. Het beste voorstel hoeft toch niet bij de eerste 10 inzendingen te zitten en kan toch een "nakomertje" zijn?
Kortom, is het nog wel de moeite om in te zenden als de pitch een week oud is of al favorieten heeft?
Anders bespaar ik me liever de moeite.
24-01-2010 @ 12:55
Hoi Wilma,
Het is zeker de moeite om dan nog een inzending te doen. Kijk naar de pitch van "Witte Raven" .Speedpainter komt als laatste inzending met een voorstel die het uiteindelijk ook wint (knap werk trouwens speedpainter ;-) Tevens zie je dat tijdens de pitch de top 5 soms veranderd. Dus ik zou zeggen gewoon in blijven zenden. Het kan ook nog een groot voordeel opleveren als je richting het einde van een pitch iets inzend. Je weet dan al welke kant de pitcher op wil en je kan met iets komen dat compleet anders is dan alle andere inzendingen. (zie ook Witte Raven Pitch)
groetjes Ralph
24-01-2010 @ 19:19
Beste Wilma,
Wat Ralph zegt klopt helemaal.
Een top 5 is maar een indicatie. De Pitcher mag een top 1, 2, 3, 4 of 5 kiezen en deze gedurende de Pitch aanpassen. Zo weten alle deelnemers welke richting de Pitcher op wilt gaan. Nieuwe inzendingen blijven tot het eind welkom. Heel af en toe (maar is zeldzaam) wordt een Pitch verkort. Dit kan zijn omdat een winnaar bekend is door een klik wat niemand meer kan ontkennen of door andere omstandigheden buiten onze macht en die van de Pitcher. Maar dan zal altijd minimaal 5 dagen (liefst zelfs 10 dagen) van te voren bekend gemaakt worden. Dan nog mag er ingezonden worden. Je weet immers nooit of jouw ontwerp nóg beter is.
Maar top blijft tot een eind maar een voorkeur, indicatie en juist uitdaging om ook in de top te komen.
MvG,
Elle
28-01-2010 @ 8:36
Hoi,
Bedankt voor jullie antwoorden.
Daar kan ik tenminste wat mee.
In dat geval zal ik gewoon blijven inzenden, ook als ik een pitch wat later zie en er al favorieten zijn.
Wilma